פיתוח ארגוני-עסקי

פיתוח וליווי מנהלים
לעבודת הניהול יש השפעה מכרעת על הצלחתו העסקית של הארגון. המנהלים מתווים את האסטרטגיה הארגונית, מקבלים החלטות ומוציאים אותן לפועל. במסגרת תהליך "פיתוח מנהלים" נעבוד על גיבוש ותפיסה של אג'נדה ניהולית ותרגומה לפרקטיקות ניהוליות במטרה לעזור למנהלים לבצע את משימותיהם בהצלחה.
ליווי כניסה לתפקיד / תפקיד ניהול ראשון
מנהלים בראשית דרכם חווים פעמים רבות הצפה, בלבול ופחד ומתמודדים עם אתגרים חדשים כגון:
ניהול משימות חדשות, קביעת סדרי עדיפויות, ניהול אנשים וכיו"ב.
בתהליך הפיתוח נעבוד על תכנים כגון:
-
מסוגלות עצמית
-
תפיסת תפקיד המנהל והתמקמות בתפקיד
-
אפיון סגנון ניהולי
-
הנעה והעמקת מחוברות העובדים לארגון
-
ניהול צוות
-
שגרות ניהול (ניהול ישיבות צוות ופ.ע)
פיתוח מנהלים לדרג ניהול ביניים
בתהליך הפיתוח נעסוק בתכנים כגון:
-
תפקידי המנהל ואפיון סגנון ניהולי
-
שגרות ניהול וניהול על פי יעדים
-
התמודדות עם דילמות ניהוליות ולמידת עמיתים
-
ניהול ממשקים אפקטיבי
-
השפעה ושיתופי פעולה
פיתוח דרג ניהול בכיר
בתהליך הפיתוח נעסוק בסוגיות כגון:
-
מנהיגות חזון ואסטרטגיה
-
קבלת החלטות
-
תכניות עבודה וניהול על פי יעדים
-
ניהול שינויים בסביבה מורכבת ומשתנה
התהליך מיועד לכל שכבות הניהול בארגון ומתבצע באופן קבוצתי או/ו אישי ומשלב למידה חוויתית הכוללת :סימולציות, התנסויות ולמידה מניתוחי מקרה.
תכניות עבודה וניהול על פי יעדים
תוכניות עבודה שנתיות, הינן הבסיס לפעילותה של החברה לאורך שנת הפעילות העסקית בפרט בעידן מורכב ודינמי המאפיין את המציאות בה אנו פועלים. תהליך העבודה על התכניות מהווה הזדמנות לארגון להגדיר סדרי עדיפויות ולקבוע מטרות ויעדים לכל אחד מתחומי פעילותו תוך שמירה על גמישות במענה לסביבה משתנה.
התהליך יעסוק בתכנים כגון:
-
תרגום החזון והאסטרטגיה הארגונית למטרות
-
הגדרת יעדים ומדדים
-
הכנת תכנית עבודה
-
הכנת תכנית בקרה מסודרת לבחינת התקדמות התכנית לאורך שנת הפעילות העסקית
תהליך העבודה מתבצע בשיתוף המנהלים והעובדים במטרה לייצר מחויבות הדדית להשגת היעדים העסקיים ונעשה בסינכרון ואינטגרציה עם הממשקים השונים בארגון.
משוב והערכת עובדים
אחד הכלים המשמעותיים לשיפור ביצועי העובדים והארגון הוא המשוב. אולם, ארגונים ומנהלים רבים אינם יודעים כיצד לעשות שימוש אפקטיבי בכלי זה ולהפוך אותו למנוע צמיחה של הארגון ולשיפור ביצועיו העסקיים.
בעבודתי המשותפת עם הארגון נתווה ביחד את תהליך המשוב והערכת העובדים על מרכיביו השונים:
-
חשיבה אסטרטגית, מערכתית על מרכיבי ואופן ההערכה והמדידה
-
מתן כלים והדרכת המנהלים בדרגים השונים לביצוע תהליך משוב אפקטיבי
-
יצירת דיאלוג אותנטי באווירה בונה ונעימה בשיחת המשוב
-
מתן כלים לניהול שיחות טעונות וקשות וכיצד לצאת מהן מחוזקים
-
הגדרת תוכנית עבודה ואמצעי בקרה ליישום תוצרי המשוב
הובלת שינוי ארגוני
שינוי ארגוני הינו תהליך מורכב ומתמשך הדורש איזון בין הגורמים השונים בסביבתו החיצונית והפנימית של הארגון. במציאות דינמית ומשתנה תדירות השינויים בסביבתו של הארגון הולכת וגדלה וככל שתהליך השינוי מנוהל באופן אפקטיבי ויעיל כך לארגון יש סיכוי להתמודד עימו בהצלחה.
בעבודה משותפת שלי עם הארגון נעבוד על סוגיות כגון :
-
מיפוי אזורים קריטיים להצלחת השינוי
-
ליווי וייעוץ להנהלה ולמנהלים
-
עיצוב של תוכנית לניהול השינוי והגדרת יעדים וממדים להצלחה
-
הכשרת צוותי שינוי
-
מתן כלים לשיתוף והתמודדות עם חסמים והתנגדויות
-
כלים לתקשורת
-
ליווי והטמעה של תהליך השינוי כולל תהליכי בקרה
אבחון ארגוני
כלי ניהולי המספק למנהלים ולמקבלי ההחלטות בארגון, תמונת מצב מקיפה לגבי תפקוד הארגון על היבטיו השונים כולל מיפוי של מקורות העוצמה והכוחות המניעים אותו לצד התהליכים הבולמים אותו.
בתהליך עבודה מובנה ושיטתי מתבצע איתור ומיפוי של תהליכים אלה כולל הפערים בין הרצוי למצוי במציאות הארגונית ובסופו של התהליך מוגשים הממצאים באמצעות דו"ח מפורט בו מוצגת תמונת מצב נוכחית של הארגון, סוגיות מרכזיות והמלצות ברורות לשינוי בתחומים כגון:
-
היבטים אסטרטגיים: פיתוח עסקי ומנועי צמיחה , תוכניות עבודה ויעדים וכיו"ב.
-
מבנה ארגוני ותהליכי עבודה
-
תרבות ארגונית
-
הון אנושי
-
ממשקי עבודה
בהתאם להמלצות לשינוי, יוצע לארגון תהליך הטמעה וליווי.
חניכה ומנטורינג
בעולם הניהול המודרני תהליך החניכה וה"מנטורינג" נחשבים לאחד התנאים להצלחתו העסקית ולשימור עובדיו של הארגון. היום יותר מתמיד אנו יודעים כי קליטה טובה של עובד היא קריטית למשך הישארותו בארגון ולהצלחתו בתפקיד ובשורה התחתונה – תהליך חניכה מוצלח מעלה את תוצאותיו העסקיות של הארגון. בתהליך העבודה שלי עם הארגון נבנה תהליך הכשרה לעובדים המיועדים לבצע חניכה. התהליך יעסוק במהות החניכה, תפיסה והגדרת תפקיד החונך ובבניית תוכנית חניכה סדורה המיועדת לעובדים חדשים בארגון ו/או העוברים לתפקיד חדש.